Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на двигател 1.9JTD със 2.4JTD

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на двигател 1.9JTD със 2.4JTD

    Здравейте, предстои ми това лято покупката на първа кола и реших това да е алфа ромео 156 1.9JTD. Преди книжката се упражнявах на полигон с алфа ромео 33 и въпреки, че е стара и раздрънкана двигателят(който е сменяван и е почти нов <100к ... дълга история) просто направи карането уникално и в пъти по-добро от учебния голф 4 на газ.

    Спрях се на 1.9JTD двигателя, но тук на доста места си пише ясно, че 2.4 е доста по-добър от 1.9 със малко повишаване на цената на поддръжката. Та въпроса ми е възможна ли е смяната на двигателя и колко би струвала горе-долу такава услуга(без цената на самия двигател). Като напълно начинаещ не искам да направя някоя пакост със 2.4... след годинка - две.... като събера опит ще видим...

    Също бихте ли ми препоръчали някой сервиз в София или Плевен където да прегледат колата преди да я купя и горе долу колко струва този преглед. Също така през колко време е желателно да ходя на прегледи след покупката, защото знам, че алфа ромео не прави проблеми, ако се грижиш за нея правилно.

  • #2
    Ако все още не си купил колата (както се подразбира от поста ти), не мога да разбера защо ще си купуваш 1.9 JTD и после ще го сменяш с 2.4 такъв.
    Абсолютно безмислено... по-добре си купи направо 2.4 и без допълнителни филми.
    Те големите кубици могат и бавно да се карат, както и малките могат бързо.
    Ако ти нямаш акъл и караш като джалатин, ще се утрепеш и с 1.0 мотор.

    Истината е в разумното шофиране. И да, 2.4 е доста по-добре от 1.9.
    Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 12:04.
    Lancia Delta 1.6 i.e - ex
    Alfa Romeo 156 2.0 TS

    рейтинг фотографов

    Comment


    • #3
      ми що не си купиш кола с 2.4?
      JTD 105+

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от tur4in Покажи съобщение
        ми що не си купиш кола с 2.4?
        Щот до колкото разбрах го е страх да не се самоучисти
        Lancia Delta 1.6 i.e - ex
        Alfa Romeo 156 2.0 TS

        рейтинг фотографов

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mpenkov Покажи съобщение
          Здравейте, предстои ми това лято покупката на първа кола и реших това да е алфа ромео 156 1.9JTD. Преди книжката ...
          Здравей,
          за млад шофьор и първа кола, 100+ коньовата 1.9 JTD са прекалено достатъчни, даже са и малко в повече ... Дано случиш на читав екземпляр, преди покупката задължително преглед в сервиз, в който са "виждали и чували" алфи ... И ако я поддържаш както трябва, няма да ти създава особени ядове ...

          Успех

          Comment


          • #6
            абе квато и алфа дизелова да земе момчето ще е чипната и ще рине яко асфалта. 100%
            JTD 105+

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
              Здравей,
              за млад шофьор и първа кола, 100+ коньовата 1.9 JTD са прекалено достатъчни, даже са и малко в повече ... Дано случиш на читав екземпляр, преди покупката задължително преглед в сервиз, в който са "виждали и чували" алфи ... И ако я поддържаш както трябва, няма да ти създава особени ядове ...

              Успех
              Човеко иска 2.4. Според мен да си взима квото му е на душата, после да не се занимава с глупости и да несъжалява.
              Тва ми напомня на едно време аз като си взех ланчата. Айде викам си, млад шофер съм... за кво са ми е повече от 1.6. Пък парите за колата почти същите и за по-големия мотор като я купувах.
              После съжалявах ама... късно чадо, мандалото беше лопнало .
              Според мен въпроса е дали ще има пари да я храни и поддържа, щото 2.4 си е по-сериозен матор от 1.9.
              Ще свикне бързо, ще почне да мисли за суап-ове после и глупости. Щом се кефи на 2.4, да си взима 2.4. Ако е разумен, няма да има проблеми.
              Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 12:35.
              Lancia Delta 1.6 i.e - ex
              Alfa Romeo 156 2.0 TS

              рейтинг фотографов

              Comment


              • #8
                Без да те подценявам като шофьор, но пък с двуцифрено число на годините по-голям шофьорски стаж от теб, моя съвет е да си вземеш една кола не повече от 60-70 коня "спреляк", да я покараш една-две години и след това да вземеш каквото ти е на сърце.
                Не ме разбирай погрешно - моето лично мнение е, че по-мощната кола е по-безопасна в ръцете на разсъждаващ и мислещ водач, обаче също така мисля, че за да преодолееш онова усещане дето кара десния ти крак да си тежи на мястото когато някой "те дразни с 90 на място където спокойно може да се кара с над 160" (ако ме разбираш за какво говоря), както и да се научиш наистина да се съобразяваш с останалите на пътя, а не да вярваш, че техните коли вървят и спират по същия начин като твоята, просто трябва опитно да знаеш какво значи да тръгнеш да изпреварваш нещо, което се движи с 80 и изпреварването да ти отнема 3 минути, ако ще и две предавки надолу да си върнал...
                Просто опита с малката и слаба кола ти дава по-реална представа за законите на физиката, които тук масово нито се познават, нито се зачитат. Ако се качиш на "бегачка" още в началото, вярвай ми, шанса по-нататък да се качиш на нещо 60-коньово и да научиш това за което ти говоря е минимален, клонящ към нула.

                Успех и безавариино, каквото и да си купиш.
                Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 12:37.

                Comment


                • #9
                  Купуваш си направо 2.4, без да се занимаваш с глупости.
                  Ако е писано да се пребиваш, все тая дали с 1.9 или с 2.4

                  За протокола подчертавам, че подкрепям напълно лошиямайкочукач, но всички знаят, че е излишно да наливаме акъл на млад шофер...
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Според мен можеш спокойно да вземеш 2.4JTD 156ца (преди 2003та са 136кс и 140кс мисля бяха), вървят доволно, но не са ракети все пак. Пък след няколко години - 200+. Кола с 60-70 коня според мен е безмислена, освен по задръстванията в София за друго не става, хубаво е примерно като ти се наложи да изпревариш някой извънградско да не ти трябва 5км писта, особено за млад шофьор. Въпроса е да кара внимателно и да се съобразяваш с пътните условия (на запад това означава времето, при нас най-вече дупките). Ако все пак вземеш 1.9JTD не мисля, че има голям смисъл после да сменяш двигател, разликата 20-25 коня от 1.9JTD е и за сметка на 50-100кила отгоре, освен ако не слагаш 170кс JTDm версията. Друг вариант е да се метнеш директно на 1.9JTDm 150кс - вътрешния фейс на колата е много успешен според мен.

                    За сервиз - във всеки клубен сервиз могат да ти я прегледат, има си раздел за това с адреси и детайли.

                    Успех с избора.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Каквато и да вземеш, важното е да намериш читава.Смяната на ДВГ е безсмислено упражнение.
                      Ако те интересува сервиз в Плевен, ще ти пратя адрес на ЛС.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        mpenkov,
                        То има доволно много модификации на 1.9Jtd (105hp, 110hp, 115hp, само за 8V моторите), както и на 2.4 JTD (136hp. 140hp, 150hp за 10V моторите). Ти на какво си се спрял? Специално тези jtd-та се делят на евро 2 и евро 3, като евро 2 са 105hp и 136hp двигателите и казано честно най-дървеното възможно изпълнение на комън рейл, което не му дава никакво предимство спрямо да речем едно предкамерно ауди 1.9tdi (110hp) от 1996 г например. Добрите мотори са евро 3, като започват съответно от 110hp или 140hp (някъде от 2001-ва година нагоре - имаше цяла тема от коя година кой мотор се слага). При тях вече софтуера е друг и турбината се управлява от ECU-то. Като цяло са изчистени основните проблеми на първите версии (евро 2). Така, че ти трябва да си уточниш за себе си (в зависимост и от бюджета ти) към какво ще се ориентираш. Колегите са напълно прави, че както с 45 коня, така и с 300 коня, може да се пречукаш, ако нямаш акъл в главата. Така, че това не трябва да е определящо. Това със смяната в последствие на двигателя е напълно лишено от смисъл - пари хвърлени на вятъра. Както са ти казали, ако искаш 2.4 jtd, просто вземи такова, а не после да се вкарваш в някакви филми. Все пак ако и разхода има значение за теб, имай предвид, че 2.4 харчи повече и разликите стават още по-големи особено при градско (2.4 храни 5 "гърла"). Ако това е без значение за теб, тогава взимай това, което ти е по сърце. Най- важното си остава обаче, да избереш читава кола, за да нямаш после сериозни проблеми, които могат да те накарат да намразиш и марката.
                        Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 16:33.
                        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                        Alfa Romeo 156, 2.0TS

                        Comment


                        • #13
                          Да си вземе по големия двигател. И аз така си виках, дай да си взема 1.6 хем е на газ хем икономична пък и не ми трябва състезателна кола. След 3-4 месеца каране вече ми е слабичка. Пък и без това ме хваща големия данък, така че 2.0 за мен щеше да е по-добрия вариант(но кой да ги гледа тия работи при полупката, пък и екземпляра беше доста запазен). Но уви вече свършен факт. Ще си я карам така още 1-2 години или ако не намеря някой 2.0 мотор да го сменя след време.
                          Иначе съм напълно съгласен със badmadafaka до някъде. Наистина по слабата кола ще те научи на търпение, ще се научиш да спазваш дистанция и правилно да преценяваш ситуациите, в които ще можеш безопасно да изпреварваш. Затова аз бих те посъветвал, ако имате кола във семейството да покараш нея известно време, примерно(1година) и тогава да прецениш, какъв точно автомобил да вземеш.
                          Аз също преди да се сдобия със собствен автомобил съм карал коли от сорта на 50коня(1.0двигател) и 85к(1.4). Сегашната ми е 1.6(120) и наистина е по пъргава от предишните две(дори на газ във ниските и средните обороти върви повече), но от там, както и от възрастта идва и увличането да караш по бързо и така на 2-3 пъти вече почвам да си вадя поуки от действията.
                          Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                            Без да те подценявам като шофьор, но пък с двуцифрено число на годините по-голям шофьорски стаж от теб, моя съвет е да си вземеш една кола не повече от 60-70 коня "спреляк", да я покараш една-две години и след това да вземеш каквото ти е на сърце.
                            Не ме разбирай погрешно - моето лично мнение е, че по-мощната кола е по-безопасна в ръцете на разсъждаващ и мислещ водач, обаче също така мисля, че за да преодолееш онова усещане дето кара десния ти крак да си тежи на мястото когато някой "те дразни с 90 на място където спокойно може да се кара с над 160" (ако ме разбираш за какво говоря), както и да се научиш наистина да се съобразяваш с останалите на пътя, а не да вярваш, че техните коли вървят и спират по същия начин като твоята, просто трябва опитно да знаеш какво значи да тръгнеш да изпреварваш нещо, което се движи с 80 и изпреварването да ти отнема 3 минути, ако ще и две предавки надолу да си върнал...
                            Просто опита с малката и слаба кола ти дава по-реална представа за законите на физиката, които тук масово нито се познават, нито се зачитат. Ако се качиш на "бегачка" още в началото, вярвай ми, шанса по-нататък да се качиш на нещо 60-коньово и да научиш това за което ти говоря е минимален, клонящ към нула.

                            Успех и безавариино, каквото и да си купиш.
                            Най-точно казано
                            Вместо да пиша коментар, използвам на колегата
                            Колега, всеки ще ти даде своето мнение колко мощна кола да си вземеш, но от негова гледна точка и то мнение на стар шофьор, най-вероятно минал през по-горе описаните фази. Така, че моят съвет е да прочетеш отново този пост и да се замислиш повечко върху него...мъдър е...
                            А за избор на автомобил, аз ще ти кажа, че съм си купувал 3 коли
                            и трите със "затворени очи".
                            Жена и кола са на късмет...
                            Да караш колата първо на сервиз, е все едно да караш жена си на доктор преди да я вземеш...по-късно идва ако ме разбираш
                            За това ти желая късмет, и да се изфукаш като вземеш нещо
                            sigpic
                            Alfa Romeo 145 1.9 JTD, 105Hp. - до 2012г.
                            Alfa Romeo 166 2.4 JTD, 136Hp. - до 2016г.
                            Subaru Outback 2.5i 165Hp automatic - сега

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Alfaro76 Покажи съобщение
                              ...
                              Да караш колата първо на сервиз, е все едно да караш жена си на доктор преди да я вземеш...по-късно идва ако ме разбираш...
                              Е па как да не я караш.Васермана в железарския ли го правят.Биля и тя те кара.
                              Проверка му е майката
                              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X